Rebarbora - Zelenina alá Ovoce

09.05.2013 15:35

Rebarbora "rebarborovatá" neboli reveň

Když jsem si tak povídala s Alenkou o tom, že bych chtěla vytvořit něco z rebarbory, ani mě nenapadlo, že vzápětí přinese plnou náruč této nakyslé rostlinky. "Není to málo?" Ptala se. "Na zahrádce jí bude ještě 3x tolik."

Ona totiž ta Rebarbora roste jako z vody, když jsem se dnes byla podívat, jak vlastně vypadá, byla opět plná listů. Ten můj rebarborový zdroj už je zde okolo 80 let na stejném místě a to už je co říct. Sadila ji její babička, když Alenčina maminka ještě nebyla na světě. Fígl je v tom, že se nesmí u kořene řezat, pouze se otrhává, aby kořen nezahnil. Dále se kořeny na zimu musejí přikrýt kvalitním kompostem (hnojem :)), aby nevymrzly, a zároveň se pohnojí přírodním hnojivem.

 

Lidové pranostiky tvrdí, že by se Rebarbora neměla konzumovat po 21. červnu tedy svátku sv. Jana a slunovratu, protože pak obsahuje mnoho kyseliny šťavelové a zdaleka nechutná tak dobře. Dále je prý Rebarbora rostlinkou lásky. Vliv na lásku a chuťovou stránku po tomto datu ještě ohodnotím nezávislými poradci v průběhu růstu, sklízení a konzumace. :) Rebarbora má mnoho povzbudivých a léčivých účinků pro tělo, neměla by se však konzumovat častěji jak 2x do týdne a někteří lidé by se jí měli vyhnout úplně. Je také důležité podávat rebarboru s mlékem nebo mléčnými výrobky (velmi vhodný je tvaroh), které snižují nepříznivý vliv kyseliny šťavelové.

Tak jsem si pak později nesla náruč rebarbory asi 300 metrů domů, a že byla těžká. Doma jsem odřezala listy, zarovnala odtrhnutou část a nakonec tence oloupala vrchní slupku. Tyto pahýlky jsem nakrájela keramickým nožem na 1 cm špalíčky. Z té těžké hromady mi zbylo jen 2,5 kg kostiček k použití. Další fintou, kterou mám od Alenky je základní zpracování.

"Rebarboru dej na noc odležet do cukru, krásně změní velikost a pustí šťávu."

Tak jsem tedy na 1 kg kostiček rebarbory dala 500 g cukru (můžete přidat i vanilkový), vše promíchala a nechala přes noc a část dne odležet. No a takhle to teda vypadalo v polovině druhého dne - doslova to plavalo ve své šťávě. Rebarbora po odlití vody vážila už jen 1,5 kg.

Tohle byla tedy moje celková příprava rebarbory. Jelikož jsem již neměla čas, slila jsem z rebarbory šťávu do PET láhve - umístila do lednice a kousky rebarbory šoupla v sáčku do mrazáku, ve kterém vydrží opravdu dlouho.

Co z rebarbory vzniklo za dobrotu, se dozvíte zde.

Diskusní téma: Rebarbora - Zelenina alá Ovoce

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek